Blog

Zadbaj o wygodny sen

wygodne spanie na narożniku

To jak spędzimy noc, uzależnia przebieg kolejnego dnia. Komfortowy sen gwarantujący wypoczynek pozwala nam efektywnie funkcjonować, lepiej skupiać uwagę, a także uniknąć wielu problemów zdrowotnych. Jak zadbać o jakość swojego snu? O czym należy pamiętać?

Wygodne miejsce do spania

Chcesz się dobrze wyspać? Zatem przede wszystkim musisz zadbać o właściwe miejsce spania. Dużym uproszczeniem byłoby stwierdzenie, że chodzi tutaj po prostu o wygodne łóżko. Trzeba wziąć pod uwagę wiele aspektów, a nie dla każdego takie same łóżko będzie tym optymalnym.

Po pierwsze trzeba uwzględnić twardość danego łóżka. Wbrew pozorom, jeśli chodzi o narożniki i kanapy, znacząco różnią się one między sobą pod tym względem. Najtwardsze powierzchnie są dobre dla dzieci i osób o nieco większej wadze. Te pierwsze potrzebują silnego podparcia układu kostnego, a tym drugim na bardziej miękkich powierzchniach jest po prostu wygodniej. Niemniej jednak w kwestii twardości podłoża wiele zależy po prostu od indywidualnych preferencji. Warto zastanowić się nad własnym gustem w tym obszarze i dopiero później przejść do wyboru konkretnego łóżka.

Należy pamiętać, że za komfort miejsca do spania odpowiada nie tylko łóżko, ale też poduszka. Warto wybrać ją w zgodzie z własnym wzrostem, preferencjami indywidualnymi i stanem zdrowotnym. Generalnie im wyższa osoba, tym dłuższa powinna być jej poduszka, aby mogła ona zapewnić podparcie dla całej szyi i karku. Również w przypadku poduszki ważna jest odpowiednia, dostosowana do indywidualnego gustu twardość. Jeśli chodzi o zdrowie, osoby mające problem z bólem kręgosłupa czy niewłaściwą postawą koniecznie powinny wybrać poduszkę ortopedyczną.

wygodne spanie

Odpowiednio duża przestrzeń

Nie ma mowy o wygodnym spaniu na zbyt ciasnej przestrzeni. W zasadzie każdy zmienia w nocy pozycję i to co najmniej kilkukrotnie. Aby było to możliwe, niezbędna jest odpowiednia przestrzeń. Jeśli jest jej zbyt mało, ruchomość zostaje ograniczona. Ponadto użytkownik traci komfort, zdając sobie sprawę, że zbyt duży ruch w czasie snu może spowodować upadek. Niewątpliwie dużą zaletą narożników z funkcją spania jest bardzo duża przestrzeń. Swobodnie mogą na nim spać 2 osoby, nie martwiąc się o niedostateczną przestrzeń. Przypominamy przy tym, że oferujemy narożniki modułowe w różnych wymiarach. Należy w tym miejscu zauważyć, że mowa o meblach składanych. Oznacza to, że pomimo dużej przestrzeni do spania w nocy, w ciągu dnia mebel nie zajmuje zbyt wiele miejsca.

Nie tylko miejsce do snu

Oczywiście poza wyborem odpowiedniego miejsca do spania – łóżka i poduszki – istnieją również inne czynniki decydujące o jakości snu. Na dobry sen mają wpływ między innymi takie kwestie, jak:

  • sposób odżywiania,
  • aktywność fizyczna,
  • sposób spędzania czasu przed snem,
  • lokalizacja miejsca snu,
  • urządzenie pokoju, w którym się śpi.

Eksperci zalecają, aby przynajmniej na 1.5-2 godziny przed snem nie spożywać posiłków. Kiedy śpimy organizm nie powinien skupiać się na trawieniu. Poza tym bezsenność może wynikać z braku pewnych składników odżywczych, które wymagają uzupełnienia. Równie istotna jest aktywność fizyczna. Dla dobrego snu jest ona bardzo wskazana, jednak nie przed samym położeniem się do łóżka. Generalnie to, w jaki sposób spędzamy czas przed pójściem spać ma duże znaczenie dla jakości snu. Nie należy spędzać czasu przed ekranami ani innymi źródłami intensywnych bodźców. Powodują one wzrost aktywności mózgu, a tym samym problemy z zaśnięciem oraz obniżenie jakości snu.

łóżko sen

Lokalizacja miejsca, w którym postawisz łóżko, również ma znaczenie. Powinna to być lokalizacja pozbawiona źródeł intensywnego światła, z dala także od źródeł hałasu. Istotną rolę odgrywa też sposób urządzenia danego wnętrza. Ważne jest zapewnienie odpowiedniego przepływu powietrza. Co więcej, miejsce w którym śpimy nie powinno być urządzone w pobudzających kolorach. Zadbajmy także o rośliny, które odświeżają powietrze oraz czynią wnętrze nieco bardziej przytulnym.

Masz problemy ze snem? Nie martw się, wystarczy kilka prostych zmian, aby się ich pozbyć. W kilku prostych krokach, poprzez dostosowanie miejsca snu, zapewnienie sobie dostatecznej przestrzeni do spania i pozbycie się pewnych niekorzystnych przyzwyczajeń możesz znacząco poprawić jakość swojego snu.

ZOBACZ

NAJCZĘŚCIEJ KUPOWANE

Back to list